Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej rozpoczyna kampanię 1,5% pod hasłem „Twój jeden gest ma znaczenie”, która wspiera projekt MŁODE GŁOWY. Celem jest zbieranie środków na działania związane z edukacją i profilaktyką zdrowia psychicznego oraz popularyzacja Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego w Polsce.
Każdego dnia w Polsce prawie milion młodych ludzi może doświadczać kryzysu psychicznego. Dlatego powstał projekt MŁODE GŁOWY, który daje im przestrzeń do wyrażania swoich emocji, edukuje i dostarcza narzędzi niezbędnych do radzenia sobie z trudnościami. Tylko w tym roku działania Fundacji UNAWEZA obejmują swoim zasięgiem ponad 1,2 miliona uczniów w 4 tysiącach szkół w całym kraju.
„A na co to idzie? To pytanie zadaje sobie wiele osób wypełniających PIT w swoich domach. W czasach niesamowitej presji, kryzysu samotności, nasze młode głowy potrzebują czegoś więcej niż tylko dobrych rad. Potrzebują zrozumienia, wsparcia i konkretnych rozwiązań. Jako Fundacja UNAWEZA tworzymy system wczesnego reagowania. Młode głowy to nasza przyszłość. Musimy o nie zadbać już teraz” – mówi Martyna Wojciechowska założycielka Fundacji UNAWEZA oraz inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY.
Fundacja UNAWEZA wspiera kobiety i dzieci w Polsce oraz na krańcach świata od ponad pięciu lat. Obecnie jednym z jej kluczowych działań jest doceniany i nagradzany projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.
Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego.
Trzy kroki, które mogą uratować życie
W ramach kampanii 1,5% Fundacja UNAWEZA promuje Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego (PPP), która jest skutecznym sposobem reagowania i pomocy dla osób w kryzysie emocjonalnym. Opiera się na trzech prostych zasadach:
POPATRZ – oceń sytuację i zapewnij bezpieczeństwo osobie w kryzysie oraz sobie;
POSŁUCHAJ – uważnie, z empatią, bez oceniania;
POŁĄCZ – pomóż w znalezieniu odpowiedniej pomocy.
„Jeśli możemy edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, możemy też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. O tym właśnie mówi nasza kampania. Jeden gest naprawdę ma znaczenie” – dodaje Martyna Wojciechowska.
„A na co to idzie?”
„Zdrowie psychiczne młodych to jedna z najpilniejszych kwestii, którymi jako społeczeństwo, musimy się zaopiekować. To od niego zależy ich rozwój, poczucie własnej wartości i przyszłość. Potrzebujemy rzetelnej edukacji, wsparcia i przestrzeni do otwartej rozmowy, aby młodzi ludzie czuli się bezpieczni. Dostarczamy bezpłatne narzędzia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Właśnie po to powstał projekt MŁODE GŁOWY – by dać młodym rzetelną wiedzę i konkretne wsparcie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne” – mówi psycholożka Joanna Szulc, ekspertka projektu MŁODE GŁOWY.
Środki pozyskane w ramach kampanii pozwalają Fundacji UNAWEZA realizować kluczowe działania na rzecz zdrowia psychicznego młodych ludzi:
Spot do kampanii 1,5% wyprodukowała Papaya Films w ramach Papaya New Directors. Za wizualną część kampanii odpowiadali twórcy z Papaya Roster – reżyser Krzysztof Kosz, autor zdjęć Jakub Stoszek oraz fotograf Robert Ceranowicz. Producentem spotów był Bartosz Buttitta. Koncept kreatywny powstał we współpracy z australijskim Think QA oraz Wellisonem D’Assuncao. Koncepcję graficzną opracowało we3studio.
LINK DO MATERIAŁÓW GRAFICZNYCH
Niniejsza strona używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze strony internetowej, w celach statystycznych oraz popularyzacji strony za pomocą serwisów społecznościowych. Warunki przechowywania plików cookies możesz określić w przeglądarce internetowej.