Udostępnij artykuł:

„A NA CO TO IDZIE?” NOWA KAMPANIA 1,5% FUNDACJI UNAWEZA

Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej rozpoczyna kampanię 1,5% pod hasłem „Twój jeden gest ma znaczenie”, która wspiera projekt MŁODE GŁOWY. Celem jest zbieranie środków na działania związane z edukacją i profilaktyką zdrowia psychicznego oraz popularyzacja Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego w Polsce.

Każdego dnia w Polsce prawie milion młodych ludzi może doświadczać kryzysu psychicznego. Dlatego powstał projekt MŁODE GŁOWY, który daje im przestrzeń do wyrażania swoich emocji, edukuje i dostarcza narzędzi niezbędnych do radzenia sobie z trudnościami. Tylko w tym roku działania Fundacji UNAWEZA obejmują swoim zasięgiem ponad 1,2 miliona uczniów w 4 tysiącach szkół w całym kraju.

A na co to idzie? To pytanie zadaje sobie wiele osób wypełniających PIT w swoich domach. W czasach niesamowitej presji, kryzysu samotności, nasze młode głowy potrzebują czegoś więcej niż tylko dobrych rad. Potrzebują zrozumienia, wsparcia i konkretnych rozwiązań. Jako Fundacja UNAWEZA tworzymy system wczesnego reagowania. Młode głowy to nasza przyszłość. Musimy o nie zadbać już teraz” – mówi Martyna Wojciechowska założycielka Fundacji UNAWEZA oraz inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY.

Fundacja UNAWEZA wspiera kobiety i dzieci w Polsce oraz na krańcach świata od ponad pięciu lat. Obecnie jednym z jej kluczowych działań jest doceniany i nagradzany projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.

Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego.

Trzy kroki, które mogą uratować życie

W ramach kampanii 1,5% Fundacja UNAWEZA promuje Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego (PPP), która jest skutecznym sposobem reagowania i pomocy dla osób w kryzysie emocjonalnym. Opiera się na trzech prostych zasadach:

POPATRZ – oceń sytuację i zapewnij bezpieczeństwo osobie w kryzysie oraz sobie;

POSŁUCHAJ – uważnie, z empatią, bez oceniania;

POŁĄCZ – pomóż w znalezieniu odpowiedniej pomocy.

Jeśli możemy edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, możemy też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. O tym właśnie mówi nasza kampania. Jeden gest naprawdę ma znaczenie” – dodaje Martyna Wojciechowska.

„A na co to idzie?”

„Zdrowie psychiczne młodych to jedna z najpilniejszych kwestii, którymi jako społeczeństwo, musimy się zaopiekować. To od niego zależy ich rozwój, poczucie własnej wartości i przyszłość. Potrzebujemy rzetelnej edukacji, wsparcia i przestrzeni do otwartej rozmowy, aby młodzi ludzie czuli się bezpieczni. Dostarczamy bezpłatne narzędzia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Właśnie po to powstał projekt MŁODE GŁOWY – by dać młodym rzetelną wiedzę i konkretne wsparcie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne” – mówi psycholożka Joanna Szulc, ekspertka projektu MŁODE GŁOWY.

Środki pozyskane w ramach kampanii pozwalają Fundacji UNAWEZA realizować kluczowe działania na rzecz zdrowia psychicznego młodych ludzi:

  • Budowanie świadomości społecznej poprzez nagłaśnianie tematu zdrowia psychicznego, co pozwala dotrzeć z przekazem do milionów osób.
  • Tworzenie materiałów edukacyjnych dla młodzieży, rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
  • Bezpłatny program profilaktyczny „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”, który w tym roku dociera do ponad MILIONA uczniów i uczennic w Polsce, a do jego realizacji przystąpiło ponad 4 tysięcy szkół. Po ewaluacji I edycji programu 74,5% uczniów deklaruje, że wie, jak pomagać innym, a 83,3% nauczycieli wsparło swoich podopiecznych w trudnych sytuacjach.
  • Opracowanie Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej, który pomaga placówkom edukacyjnym skutecznie wspierać zdrowie psychiczne uczniów.
  • Fundacja bierze aktywny udział w warsztatach, wydarzeniach branżowych, konsultacjach oraz konferencjach dla nauczycieli, współpracując także z ekspertami i zespołem doradczym przy Ministerstwie Edukacji Narodowej.
  • Prowadzenie licznych kampanii społecznych, m.in. #RozmowaMaMoc z ambasadorem projektu, raperemBedoesem, #TeżByliśmy z bohaterami i bohaterkami Powstania Warszawskiego, #PowiedzMiJak – utwór-manifest z udziałem m.in. Piotra Fronczewskiego, Adama Małysza, Moniki Brodki i Dawida Podsiadłoczy #RodziceUważni – kampania z 14 ambasadorami m.in. Natalią Kukulską, Kubą Błaszczykowskim oraz Krzysztofem Skórzyńskim.
  • Fundacja działa aktywnie w przestrzeni publicznej poprzez media, festiwale, wydarzenia kulturalne i artystyczne.
  • Webinary, programy i materiały edukacyjne są dostępne bezpłatnie na stronie www.mlodeglowy.pl oraz w mediach społecznościowych i na kanałach projektu i fundacji.

Spot do kampanii 1,5% wyprodukowała Papaya Films w ramach Papaya New Directors. Za wizualną część kampanii odpowiadali twórcy z Papaya Roster – reżyser Krzysztof Kosz, autor zdjęć Jakub Stoszek oraz fotograf Robert Ceranowicz. Producentem spotów był Bartosz Buttitta. Koncept kreatywny powstał we współpracy z australijskim Think QA oraz Wellisonem D’Assuncao. Koncepcję graficzną opracowało we3studio.

WIĘCEJ INFORMACJI

LINK DO SPOTU

LINK DO MATERIAŁÓW GRAFICZNYCH

Powiązane tematy

Szukam pomocy: