OTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYM

Jesteśmy tu, by razem dbać o zdrowie psychiczne

Dowiedz się więcej

Przekaż 1,5% podatku Fundacji UNAWEZA na projekt młode GŁOWY.

Prawie MILION młodych osób w Polsce może doświadczać kryzysu psychicznego. Potrzebują naszego wsparcia. Musimy działać już teraz.

Pomóż nam pomagać.

Fundacja UNAWEZA

KRS

KOMPENDIUM WIEDZY

Tu znajdziesz najważniejsze informacje i wsparcie, by budować swoje zdrowie psychiczne lub wesprzeć kogoś, kto zmaga się z trudnościami. Pozwól sobie pomóc.

Jestem
młodą osobą

Jestem
rodzicem

Jestem
nauczycielem / specjalistą pracującym z młodzieżą

POTRZEBUJESZ POMOCY?

Zadzwoń. Tu znajdziesz osobę, która Cię wysłucha i odpowie na Twoje pytania

116 111

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

Zadzwoń

112

Telfon alarmowy w razie zagrożenia życia

Zadzwoń

800 120 002

Jeśli doswiadczasz przemocy w rodzinie

Zadzwoń

Pobierz dokument „złoty standard”

Nasi eksperci

  • Aleksandra Rodzewicz

    Menadżerka projektu MŁODE GŁOWY

    Ekspertka kluczowa ds. pakietów diagnostycznych Instytutu Badań Edukacyjnych, ekspertka merytoryczna w projektach podnoszących jakość edukacji włączającej. W latach 2007-21 dyrektorka poradni psychologiczno-pedagogicznej, logopedka, tyflopedagożka, surdopedagożka, nauczycielka dyplomowana. Liderka WWRD dla województwa warmińsko-mazurskiego. Trenerka wiodąca w ogólnopolskich projektach rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w latach 2018–20. Twórczyni profilu #Facetka_z_Poradni

    Kontakt: aleksandra.rodzewicz@mlodeglowy.pl

  • Justyna Żukowska-Gołębiewska

    Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW. Koordynatorka główna Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW, Liderka Koalicji na rzecz MŁODYCH GŁÓW przy Fundacji UNAWEZA

    Psycholożka, psychotraumatolożoka, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna. Absolwentka studiów podyplomowych m.in. z psychotraumatologii, zarządzania oświatą i przygotowania pedagogicznego oraz wielu szkoleń z zakresu psychologii i psychoterapii w tym Studium Integracyjnej Terapii osób po traumie oraz całościowego szkolenia certyfikującego I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Ukończyła także Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Niebieskiej Linii oraz Studium Interwencji Kryzysowej i Studium Terapii Uzależnień. Mediatorka w sprawach rodzinnych, terapeutka rodzin i dzieci w nurcie TSR.

    Kontakt: justyna.zukowska-golebiewska@mlodeglowy.pl

  • Joanna Flis

    Współautorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW oraz współtwórczyni narzędzia badawczego i ekspertka w projekcie MŁODE GŁOWY.

    Psycholożka o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia, pedagożka resocjalizacyjna, pedagożka prewencji patologii społecznej, psychopedagożka. Specjalistka psychoterapii uzależnień i współuzależnienia, psychoterapeutka systemowa, doktorantka na Uniwersytecie Szczecińskim. Członkini Rady Ekspertów ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie.  Autorka książek „Współuzależnieni”, „Co ze mną nie tak” „Madame Monady – po dorosłemu” i podcastu Madame Monday.

  • Sławomir Prusakowski

    Współautor oraz ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Psycholog, trener, pracownik dydaktyczny Uniwersytetu SWPS, doradca. Swoją przygodę z edukacją rozpoczął od uczestniczenia w Projekcie Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży „Młodzi Wolontariusze” w którym nauczył się jak wiele młodym ludziom mogą dać umiejętności społeczne i doświadczenie pracy grupowej. Od 20 lat jako psycholog i edukator zajmuje się tematyka rozwoju organizacji i konkretnych ludzi, jest współautorem wielu programów rozwojowych uczących kompetencji społecznych dla dzieci i młodzieży, ale również dla dorosłych. Zajmował się edukacją młodych ludzi i nauczycieli w wielu krajach Europy i USA w ramach programów wspierania Polonii a także pracował z nauczycielami, aby pomóc młodym ludziom na terenach zagrożonych wojną na Ukrainie. Uczy pracy metodami aktywnymi, aby zwiększać skuteczność procesu dydaktycznego. Wspiera w rozwoju organizacje pozarządowe i sam angażuje się w działania mające na celu wyrównywanie szans i przeciwdziałanie wykluczeniu min. Szkoląc trenerów programach Edukacji Trenerów Antydyskryminacyjnych. Autor artykułów dotyczących psychologii praktycznej do czasopism branżowych i wykładów dostępnych na YT. Lubi ludzi.

  • Marta Jagodzińska

    Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Psycholożka, psychoterapeutka systemowa i EMDR, pedagożka wczesnoszkolna i przedszkolna, mama i żona, entuzjastka gór i biegania. Od 2010 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą, rodzicami oraz całymi rodzinami. Od 2016 roku prowadzi punkt przedszkolny Empatia. Od września 2023 współtworzy kolejną placówkę przedszkolną. Stworzyła ebooka „O adaptacji z Empatią czyli jak w empatyczny sposób przejść przez proces adaptacji przedszkolnej”.

  • Aleksandra Kuberska

    Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Nauczyciel, magister psychologii, psycholog pozytywny, trener FamilyLab, praktyk Kids’ Skills, realizator Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, konsultant rodziców w nurcie rodzicielstwa bliskości, uczestniczka niezliczonej liczby szkoleń NVC, absolwentka Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Współtworzę dwa Przedszkola Niepubliczne Żyrafa w Gdańsku oraz Emocjonalia.pl. Prywatnie żona Kamila i bliskościowa mama Tosi.

  • Angelika Friedrich

    Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Działaczka społeczna, studentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Katowicach i założycielka Nastoletniego Azylu (inicjatywy psychoedukacyjnej). W 2023 roku znalazła się w gronie finalistów i finalistek listy „25 under 25” Forbesa w kategorii „Pozytywny Wpływ”. Współpracuje z naukowcami przy RESQL (system zapobiegania przemocy w szkole). Jej głównym zainteresowaniem jest psychiatria dziecięca i młodzieżowa. Jest bohaterką książki Justyny Sucheckiej pt. „Nie powiem Ci, że wszystko będzie dobrze” oraz kampanii „Młode Głowy”.

  • Weronika Snoch

    Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Działaczka społeczna, studentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, członkini „Nastoletniego Azylu” – inicjatywy edukacyjnej w zakresie zdrowia psychicznego, członkini Zespołu Parlamentarnego ds. Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży, bohaterka kampanii MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej.

  • Barbara Chojnacka

    Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Dr nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunktka w Katedrze Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Pedagożka oraz socjolożka, psychoterapeutka w nurcie systemowym w trakcie certyfikacji, certyfikowana tutorka. Członkini EARA, założycielka i prezeska Fundacji Akcja Serducho. Pracuje z młodzieżą i ich rodzinami w zakresie wzmacniania kompetencji społecznych, rozwoju oraz aktywizacji. Autorka książki pt. „Doświadczenie parentyfikacji. Perspektywa biograficzna”.

  • Patrycja Orłowska

    Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej, towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Psycholożka, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, posiada także wykształcenie podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji oraz zarządzania oświatą. Trenerka umiejętności psychospołecznych, oraz realizatorka rekomendowanych programów profilaktycznych z zakresu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Posiada blisko dwudziestoletnie doświadczenie w pracy zawodowej. Zajmowała się pracą socjoterapeutyczną, interwencją kryzysową i poradnictwem psychologicznym, pracą terapeutyczną z osobami z zaburzeniami psychicznymi, była wychowawcą i psychologiem w placówce opiekuńczo-wychowawczej.

  • Edyta Sielicka

    Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Doktorka nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, nauczycielka dyplomowana, socjolożka, socjoterapeutka, adiunktka w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Szczecińskiego, członkini Zespołu ds. Wsparcia Psychologicznego przy Głównej Kwaterze Związku Harcerstwa Polskiego. Autorka książek i artykułów, których zagadnienia dotyczą sytuacji edukacyjnej dzieci i młodzieży w kryzysie, budowania sieci wsparcia społecznego przez instytucje państwowe oraz organizacje pozarządowe.

  • Agnieszka Tomasik

    Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej, towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

    Doktorka nauk humanistycznych, pedagożka specjalna i polonistka, innowatorka, ekspertka zmiany, popularyzuje edukację prawną, zrównoważony rozwój i kolektywizm w zarządzaniu. Dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku, wykładowczyni w Wyższej Szkole Bankowej i liderka nauczycielskiej sieci Kreatywnej Pedagogiki.

  • Aleksandra Piotrowska

    Ekspertka prowadząca szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Doktor psychologii. Pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (obecnie na emeryturze), konsultant dla rodziców i nauczycieli. Współdziała jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i Rzecznikiem Praw Dziecka (w latach 2008–2018). Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej współpracując w tym zakresie jako ekspert z prasą, a także ze stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Autorka wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich. Matka dwojga dzieci i babcia czworga wnucząt.

  • Jakub Kuś

    Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Doktor psychologii, prodziekan ds. studenckich Wydziału Psychologii we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wpływem nowych technologii na funkcjonowanie człowieka i relacje międzyludzkie. W pracy naukowej koncentruje się przede wszystkim na tym, w jaki sposób korzystanie z internetu oddziałuje na sferę emocjonalną, poznawczą i moralną człowieka. W ostatnim czasie bada zjawisko rozproszenia odpowiedzialności on-line oraz dynamikę procesu uwewnętrzniania autoprezentacji. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Na wrocławskim Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS jest kierownikiem kursów „Psychologia nowych technologii” oraz „Psychologia osobowości”. Prowadzi także zajęcia z zakresu psychologii społecznej oraz psychometrii.

  • Konrad Ciesiołkiewicz

    Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Prezes Fundacji Orange, zajmującej się edukacją informacyjną, medialną i cyfrową dzieci i młodzieży oraz wspieraniem nauczycielek, nauczycieli oraz liderek i liderów społeczności lokalnych. Od lat związany jest także z Fundacją Dorastaj z Nami udzielającej pomocy psychologicznej, edukacyjnej, prawnej i socjalnej dla dzieci z rodzin, w których rodzic zginął lub utracił zdrowie pełniąc służbę publiczną. Z wykształcenia jest psychologiem, politologiem, doktorem nauk społecznych. Laureat Nagrody im. Janusza Korczaka w 2023 roku w kategorii osoby publiczne.

  • Magdalena Bigaj

    Ekspertka prowadząca szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Założycielka i prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa i autorka książki „Wychowanie przy ekranie. Jak przygotować dziecko do życia w sieci?” (Wydawnictwo W.A.B.). Medioznawczyni, badaczka i działaczka społeczna. Pomysłodawczyni i współautorka pierwszego w Polsce „Ogólnopolskiego badania higieny cyfrowej osób dorosłych”. Członkini Komitetu Dialogu Społecznego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, w którym zasiada w zespole ds. edukacji oraz Rady Programowej Fundacji Orange. Autorka licznych tekstów w mediach branżowych i ogólnopolskich poświęconych wpływowi nowych technologii na społeczeństwo. Umieszczona na liście 100 Kobiet Roku 2022 przez magazyn Forbes Woman oraz na „Liście 100 zasłużonych dla edukacji cyfrowej w 2023 roku”. Mama trójki dzieci.

  • Przemysław Staroń

    Ekspert prowadząc szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Psycholog, wykładowca, trener i edukator, autor bestsellerowej serii “Szkoła bohaterek i bohaterów”. Nagrodzony przez Komisję Europejską twórca Zakonu Feniksa, tutor ponad 50 olimpijczyków z filozofii. Nauczyciel Roku 2018, finalista Global Teacher Prize 2020, Digital Shaper 2020, Członek Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050. Twórca #utrzy, wyróżniony w konkursie im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” i konkursie o Nagrodę im. Janusza Korczaka, nagrodzony LGBT+ Diamond 2019 Polish Business Award, zasiada w Radzie Mentorskiej Funduszu Stypendialnego Fundacji Rafała Brzoski.

  • Igor Rotberg

    Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Psycholog, psychotraumatolog, certyfikowany psychoterapeuta. Prowadzi szkolenia z zakresu psychoterapii i wykłady psychologiczne, a także konsultacje oraz grupy ćwiczeniowo-konsultacyjne dla psychoterapeutów z zakresu praktycznego zastosowania integracyjnej terapii osób po traumie i osób z zaburzeniami osobowości. Autor książek traktujących o psychoterapii oraz artykułów popularno-naukowych, propagujących wiedzę z zakresu współczesnej psychologii.

  • Michał Rosiak

    Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

    Psycholog z wykształcenia, dziennikarz z doświadczenia, ojciec z wyboru, edukator z powołania. Dumny członek zespołu CERT Orange Polska, współautor m.in. CyberTarczy i Bezpiecznego Startera. Konsekwentnie edukuje internautów w zakresie bezpieczeństwa w internecie – słowem, obrazem i technologiami. Na co dzień bezpieczniak, hobbystycznie – gadżeciarz. Kolejne gadżety, które testuje, dodają mu energii do życia, a wrażeniami dzieli się na łamach bloga. W wolnym czasie czyta na Kindlu, ogląda seriale, spędza czas z synami. Gdy robi się ciepło, wybiega na boisko i sędziuje futbol amerykański.

  • Michał Kociankowski

    Szef zespołu prowadzącego ewaluację Programu Profilaktycznego

    Studiował filozofię i pedagogikę, ukończył studia pedagogiczne na kierunku pedagogika terapeutyczna. Od 1996 roku zajmuje się badaniami postaw i motywacji. Jego pierwsze projekty badawcze dotyczyły leczenia chorób przewlekłych (cukrzyca, choroby dermatologiczne), później zajmował się badaniami postaw konsumenckich, ale także badaniami związanymi ze zdrowiem. Od 2010 roku dużą część jego aktywności badawczej stanowią tematy edukacji i potrzeb uczniów, prowadził ponad 200 projektów w tej dziedzinie. Od 2004 roku popularyzuje wysokie standardy metodologiczne badań rynkowych i społecznych prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych SGH, w programach szkoleniowych Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii (PTBRiO) oraz programach szkoleniowych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. W roku 2018 otrzymał nagrodę „Archetyp Strażnika” na 25-lecie PTBRiO. W latach 2008-2018 był członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, przez wiele lat prowadził dział szkoleń Towarzystwa i Szkołę Badań Rynku PTBRiO. W roku 2013 był przewodniczącym rady programowej Kongresu PTBRiO, Obecnie jest członkiem Rady Edukacyjnej SKM SAR, a także członkiem Komisji Arbitrażowej PTBRiO.
    Od 2009 roku współtworzy polską edycję największego na świecie konkursu efektywności marketingowej EFFIE. Od 2019 roku jest członkiem komitetu organizacyjnego EFFIE Polska, który corocznie koordynuję ewaluację ponad 200 zgłoszeń. Był jurorem konkursu na poziomie krajowym, europejskim i światowym.
    Prowadzi pracownię badań i rozwiązań Synergion.


Aleksandra Rodzewicz

Menadżerka projektu MŁODE GŁOWY

Ekspertka kluczowa ds. pakietów diagnostycznych Instytutu Badań Edukacyjnych, ekspertka merytoryczna w projektach podnoszących jakość edukacji włączającej. W latach 2007-21 dyrektorka poradni psychologiczno-pedagogicznej, logopedka, tyflopedagożka, surdopedagożka, nauczycielka dyplomowana. Liderka WWRD dla województwa warmińsko-mazurskiego. Trenerka wiodąca w ogólnopolskich projektach rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w latach 2018–20. Twórczyni profilu #Facetka_z_Poradni

Kontakt: aleksandra.rodzewicz@mlodeglowy.pl

Justyna Żukowska-Gołębiewska

Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW. Koordynatorka główna Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW, Liderka Koalicji na rzecz MŁODYCH GŁÓW przy Fundacji UNAWEZA

Psycholożka, psychotraumatolożoka, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna. Absolwentka studiów podyplomowych m.in. z psychotraumatologii, zarządzania oświatą i przygotowania pedagogicznego oraz wielu szkoleń z zakresu psychologii i psychoterapii w tym Studium Integracyjnej Terapii osób po traumie oraz całościowego szkolenia certyfikującego I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Ukończyła także Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Niebieskiej Linii oraz Studium Interwencji Kryzysowej i Studium Terapii Uzależnień. Mediatorka w sprawach rodzinnych, terapeutka rodzin i dzieci w nurcie TSR.

Kontakt: justyna.zukowska-golebiewska@mlodeglowy.pl

Joanna Flis

Współautorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW oraz współtwórczyni narzędzia badawczego i ekspertka w projekcie MŁODE GŁOWY.

Psycholożka o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia, pedagożka resocjalizacyjna, pedagożka prewencji patologii społecznej, psychopedagożka. Specjalistka psychoterapii uzależnień i współuzależnienia, psychoterapeutka systemowa, doktorantka na Uniwersytecie Szczecińskim. Członkini Rady Ekspertów ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie.  Autorka książek „Współuzależnieni”, „Co ze mną nie tak” „Madame Monady – po dorosłemu” i podcastu Madame Monday.

Sławomir Prusakowski

Współautor oraz ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Psycholog, trener, pracownik dydaktyczny Uniwersytetu SWPS, doradca. Swoją przygodę z edukacją rozpoczął od uczestniczenia w Projekcie Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży „Młodzi Wolontariusze” w którym nauczył się jak wiele młodym ludziom mogą dać umiejętności społeczne i doświadczenie pracy grupowej. Od 20 lat jako psycholog i edukator zajmuje się tematyka rozwoju organizacji i konkretnych ludzi, jest współautorem wielu programów rozwojowych uczących kompetencji społecznych dla dzieci i młodzieży, ale również dla dorosłych. Zajmował się edukacją młodych ludzi i nauczycieli w wielu krajach Europy i USA w ramach programów wspierania Polonii a także pracował z nauczycielami, aby pomóc młodym ludziom na terenach zagrożonych wojną na Ukrainie. Uczy pracy metodami aktywnymi, aby zwiększać skuteczność procesu dydaktycznego. Wspiera w rozwoju organizacje pozarządowe i sam angażuje się w działania mające na celu wyrównywanie szans i przeciwdziałanie wykluczeniu min. Szkoląc trenerów programach Edukacji Trenerów Antydyskryminacyjnych. Autor artykułów dotyczących psychologii praktycznej do czasopism branżowych i wykładów dostępnych na YT. Lubi ludzi.

Marta Jagodzińska

Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Psycholożka, psychoterapeutka systemowa i EMDR, pedagożka wczesnoszkolna i przedszkolna, mama i żona, entuzjastka gór i biegania. Od 2010 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą, rodzicami oraz całymi rodzinami. Od 2016 roku prowadzi punkt przedszkolny Empatia. Od września 2023 współtworzy kolejną placówkę przedszkolną. Stworzyła ebooka „O adaptacji z Empatią czyli jak w empatyczny sposób przejść przez proces adaptacji przedszkolnej”.

Aleksandra Kuberska

Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Nauczyciel, magister psychologii, psycholog pozytywny, trener FamilyLab, praktyk Kids’ Skills, realizator Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, konsultant rodziców w nurcie rodzicielstwa bliskości, uczestniczka niezliczonej liczby szkoleń NVC, absolwentka Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Współtworzę dwa Przedszkola Niepubliczne Żyrafa w Gdańsku oraz Emocjonalia.pl. Prywatnie żona Kamila i bliskościowa mama Tosi.

Angelika Friedrich

Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Działaczka społeczna, studentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Katowicach i założycielka Nastoletniego Azylu (inicjatywy psychoedukacyjnej). W 2023 roku znalazła się w gronie finalistów i finalistek listy „25 under 25” Forbesa w kategorii „Pozytywny Wpływ”. Współpracuje z naukowcami przy RESQL (system zapobiegania przemocy w szkole). Jej głównym zainteresowaniem jest psychiatria dziecięca i młodzieżowa. Jest bohaterką książki Justyny Sucheckiej pt. „Nie powiem Ci, że wszystko będzie dobrze” oraz kampanii „Młode Głowy”.

Weronika Snoch

Współautorka Programu Profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Działaczka społeczna, studentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, członkini „Nastoletniego Azylu” – inicjatywy edukacyjnej w zakresie zdrowia psychicznego, członkini Zespołu Parlamentarnego ds. Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży, bohaterka kampanii MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej.

Barbara Chojnacka

Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Dr nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunktka w Katedrze Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Pedagożka oraz socjolożka, psychoterapeutka w nurcie systemowym w trakcie certyfikacji, certyfikowana tutorka. Członkini EARA, założycielka i prezeska Fundacji Akcja Serducho. Pracuje z młodzieżą i ich rodzinami w zakresie wzmacniania kompetencji społecznych, rozwoju oraz aktywizacji. Autorka książki pt. „Doświadczenie parentyfikacji. Perspektywa biograficzna”.

Patrycja Orłowska

Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej, towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Psycholożka, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, posiada także wykształcenie podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej i rewalidacji oraz zarządzania oświatą. Trenerka umiejętności psychospołecznych, oraz realizatorka rekomendowanych programów profilaktycznych z zakresu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Posiada blisko dwudziestoletnie doświadczenie w pracy zawodowej. Zajmowała się pracą socjoterapeutyczną, interwencją kryzysową i poradnictwem psychologicznym, pracą terapeutyczną z osobami z zaburzeniami psychicznymi, była wychowawcą i psychologiem w placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Edyta Sielicka

Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Doktorka nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, nauczycielka dyplomowana, socjolożka, socjoterapeutka, adiunktka w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Szczecińskiego, członkini Zespołu ds. Wsparcia Psychologicznego przy Głównej Kwaterze Związku Harcerstwa Polskiego. Autorka książek i artykułów, których zagadnienia dotyczą sytuacji edukacyjnej dzieci i młodzieży w kryzysie, budowania sieci wsparcia społecznego przez instytucje państwowe oraz organizacje pozarządowe.

Agnieszka Tomasik

Współutorka Złotego Standardu Pomocy Psychologicznej, towarzyszącego programowi profilaktycznemu Godzina dla MŁODYCH GŁÓW

Doktorka nauk humanistycznych, pedagożka specjalna i polonistka, innowatorka, ekspertka zmiany, popularyzuje edukację prawną, zrównoważony rozwój i kolektywizm w zarządzaniu. Dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku, wykładowczyni w Wyższej Szkole Bankowej i liderka nauczycielskiej sieci Kreatywnej Pedagogiki.

Aleksandra Piotrowska

Ekspertka prowadząca szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Doktor psychologii. Pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (obecnie na emeryturze), konsultant dla rodziców i nauczycieli. Współdziała jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i Rzecznikiem Praw Dziecka (w latach 2008–2018). Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej współpracując w tym zakresie jako ekspert z prasą, a także ze stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Autorka wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich. Matka dwojga dzieci i babcia czworga wnucząt.

Jakub Kuś

Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Doktor psychologii, prodziekan ds. studenckich Wydziału Psychologii we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wpływem nowych technologii na funkcjonowanie człowieka i relacje międzyludzkie. W pracy naukowej koncentruje się przede wszystkim na tym, w jaki sposób korzystanie z internetu oddziałuje na sferę emocjonalną, poznawczą i moralną człowieka. W ostatnim czasie bada zjawisko rozproszenia odpowiedzialności on-line oraz dynamikę procesu uwewnętrzniania autoprezentacji. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Na wrocławskim Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS jest kierownikiem kursów „Psychologia nowych technologii” oraz „Psychologia osobowości”. Prowadzi także zajęcia z zakresu psychologii społecznej oraz psychometrii.

Konrad Ciesiołkiewicz

Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Prezes Fundacji Orange, zajmującej się edukacją informacyjną, medialną i cyfrową dzieci i młodzieży oraz wspieraniem nauczycielek, nauczycieli oraz liderek i liderów społeczności lokalnych. Od lat związany jest także z Fundacją Dorastaj z Nami udzielającej pomocy psychologicznej, edukacyjnej, prawnej i socjalnej dla dzieci z rodzin, w których rodzic zginął lub utracił zdrowie pełniąc służbę publiczną. Z wykształcenia jest psychologiem, politologiem, doktorem nauk społecznych. Laureat Nagrody im. Janusza Korczaka w 2023 roku w kategorii osoby publiczne.

Magdalena Bigaj

Ekspertka prowadząca szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Założycielka i prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa i autorka książki „Wychowanie przy ekranie. Jak przygotować dziecko do życia w sieci?” (Wydawnictwo W.A.B.). Medioznawczyni, badaczka i działaczka społeczna. Pomysłodawczyni i współautorka pierwszego w Polsce „Ogólnopolskiego badania higieny cyfrowej osób dorosłych”. Członkini Komitetu Dialogu Społecznego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, w którym zasiada w zespole ds. edukacji oraz Rady Programowej Fundacji Orange. Autorka licznych tekstów w mediach branżowych i ogólnopolskich poświęconych wpływowi nowych technologii na społeczeństwo. Umieszczona na liście 100 Kobiet Roku 2022 przez magazyn Forbes Woman oraz na „Liście 100 zasłużonych dla edukacji cyfrowej w 2023 roku”. Mama trójki dzieci.

Przemysław Staroń

Ekspert prowadząc szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Psycholog, wykładowca, trener i edukator, autor bestsellerowej serii “Szkoła bohaterek i bohaterów”. Nagrodzony przez Komisję Europejską twórca Zakonu Feniksa, tutor ponad 50 olimpijczyków z filozofii. Nauczyciel Roku 2018, finalista Global Teacher Prize 2020, Digital Shaper 2020, Członek Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050. Twórca #utrzy, wyróżniony w konkursie im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” i konkursie o Nagrodę im. Janusza Korczaka, nagrodzony LGBT+ Diamond 2019 Polish Business Award, zasiada w Radzie Mentorskiej Funduszu Stypendialnego Fundacji Rafała Brzoski.

Igor Rotberg

Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Psycholog, psychotraumatolog, certyfikowany psychoterapeuta. Prowadzi szkolenia z zakresu psychoterapii i wykłady psychologiczne, a także konsultacje oraz grupy ćwiczeniowo-konsultacyjne dla psychoterapeutów z zakresu praktycznego zastosowania integracyjnej terapii osób po traumie i osób z zaburzeniami osobowości. Autor książek traktujących o psychoterapii oraz artykułów popularno-naukowych, propagujących wiedzę z zakresu współczesnej psychologii.

Michał Rosiak

Ekspert prowadzący szkolenie w ramach Programu Profilaktycznego

Psycholog z wykształcenia, dziennikarz z doświadczenia, ojciec z wyboru, edukator z powołania. Dumny członek zespołu CERT Orange Polska, współautor m.in. CyberTarczy i Bezpiecznego Startera. Konsekwentnie edukuje internautów w zakresie bezpieczeństwa w internecie – słowem, obrazem i technologiami. Na co dzień bezpieczniak, hobbystycznie – gadżeciarz. Kolejne gadżety, które testuje, dodają mu energii do życia, a wrażeniami dzieli się na łamach bloga. W wolnym czasie czyta na Kindlu, ogląda seriale, spędza czas z synami. Gdy robi się ciepło, wybiega na boisko i sędziuje futbol amerykański.

Michał Kociankowski

Szef zespołu prowadzącego ewaluację Programu Profilaktycznego

Studiował filozofię i pedagogikę, ukończył studia pedagogiczne na kierunku pedagogika terapeutyczna. Od 1996 roku zajmuje się badaniami postaw i motywacji. Jego pierwsze projekty badawcze dotyczyły leczenia chorób przewlekłych (cukrzyca, choroby dermatologiczne), później zajmował się badaniami postaw konsumenckich, ale także badaniami związanymi ze zdrowiem. Od 2010 roku dużą część jego aktywności badawczej stanowią tematy edukacji i potrzeb uczniów, prowadził ponad 200 projektów w tej dziedzinie. Od 2004 roku popularyzuje wysokie standardy metodologiczne badań rynkowych i społecznych prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych SGH, w programach szkoleniowych Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii (PTBRiO) oraz programach szkoleniowych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. W roku 2018 otrzymał nagrodę „Archetyp Strażnika” na 25-lecie PTBRiO. W latach 2008-2018 był członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, przez wiele lat prowadził dział szkoleń Towarzystwa i Szkołę Badań Rynku PTBRiO. W roku 2013 był przewodniczącym rady programowej Kongresu PTBRiO, Obecnie jest członkiem Rady Edukacyjnej SKM SAR, a także członkiem Komisji Arbitrażowej PTBRiO.
Od 2009 roku współtworzy polską edycję największego na świecie konkursu efektywności marketingowej EFFIE. Od 2019 roku jest członkiem komitetu organizacyjnego EFFIE Polska, który corocznie koordynuję ewaluację ponad 200 zgłoszeń. Był jurorem konkursu na poziomie krajowym, europejskim i światowym.
Prowadzi pracownię badań i rozwiązań Synergion.


Też tak masz?

Historie

łukasz

Łuaksz Kowalski

bohaterowie kampanii młode głowy.

Poznaj historię

Koordynatorki wojewódzkie

  • zachodniopomorskie@mlodeglowy.pl

    Magdalena Bujakowska

    Dyrektorka PSP z OI nr 2 w Świdwinie, wprowadzająca  nowoczesne rozwiązania edukacyjne. Autorka innowacji pedagogicznej organizacyjno – metodycznej, jakim jest nauczanie blokowo-projektowe wyzwalające aktywność i kreatywność uczniów. Matematyczka, oligofrenopedagożka, nauczycielka dyplomowana. Lider oświaty i praktyk zarządzania scrum w szkole.

  • warminsko-mazurskie@mlodeglowy.pl

    Dorota Marczak

    Nauczycielka dyplomowana z ponaddwudziestoletnim stażem, certyfikowany coach ICF, trenerka w oświacie, nauczyciel-konsultant w Olsztyńskim Centrum Edukacji Nauczycieli. Zdobywa doświadczenie w coachingu edukacyjnym, prowadząc szkolenia dla nauczycieli, webinary dla rodziców oraz warsztaty dla młodzieży, aby wspierać całą „szkolną triadę”. Prelegentka na konferencji „Rok Relacji w Edukacji”, zorganizowanej przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie w kwietniu 2023 r. Stawia na autentyczność, empatyczną komunikację i szukanie rozwiązań, a nie problemów. Jej hasłem przewodnim jest #wspierajnieoceniaj. Prywatnie uwielbia pracę w ogrodzie, spacery z psami i szukanie przodków.

  • slaskie@mlodeglowy.pl

    Agnieszka Pilch

    Dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Hażlachu powiat cieszyński, Menedżer Oświaty, Trener, Doradca Zawodowy, Nauczyciel. Mentorka w projekcie Uniwersytetu Dzieci “Dziecko  z pasją”. Studentka IV roku na kierunku psychologia. Ukończone szkolenie I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, szkolenia międzynarodowe z zakresu kreatywności, myślenia krytycznego, uważności, nowoczesnych technologii. Prelegentka podczas ogólnopolskiego Kongresu Kompetencji Cyfrowych „Transformacja cyfrowa polskiej szkoły (…)” Tarnów, panelu  pn. „Szkoła kompetencji 4.0(…)” Forum Ekonomiczne w Karpaczu, konferencji „Wszyscy liczymy się dla edukacji” Wrocławski Park Technologiczny, V Kongresu Liderów Oświaty w Toruniu. Współautorka książki „Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym  w edukacji”. Zainteresowania: psychologia przywództwa, zarządzanie zespołami ludzkimi, motywacja, nowoczesne technologie.

  • malopolskie@mlodeglowy.pl

    Katarzyna Knawa

    Wicedyrektorka Szkoły Podstawowej w Radziszowie od 2012 r., nauczycielka języka angielskiego i chemii, trenerka umiejętności społecznych oraz zastępowania agresji nauczycielka dyplomowana. Autorka innowacji pedagogicznych między innymi „Ćwiczę-dobrze się uczę- wspieranie rozwoju psychoruchowego z wykorzystaniem metody Programu Ćwiczeń Integrujących Sally Goddarth Blythe” oraz „RUN-rodzic-uczeń-nauczyciel”. Mentorka w projekcie Dziecko z pasją dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół podstawowych, którzy chcą razem z radą pedagogiczną uczynić swoją szkołę miejscem, w którym dzieci uczą się z pasją Fundacji Uniwersytetu Dzieci. Autorka warsztatów dla dzieci i rodziców prowadzonych na kierunkach Odkrywanie i Inspiracje Uniwersytetu Dzieci. Trenerka w autorskich projektach Akademia Rozwoju, Burza w szklance wody-kompetentny nastolatek, Jak skroić i uszyć kulturę na miarę potrzeb? oraz Trening Skutecznego Rodzica realizowanych w ramach prowadzonego stowarzyszenia Moc Różnych Razem w latach 2019-2020. Mediator specjalizujący się w spawach rodzinnych wpisany na listę mediatorów sądowych Sądu Okręgowego w Krakowie.

  • pomorskie@mlodeglowy.pl

    Marta Czapiewska

    Coach, doradca zawodowy, nauczycielka języka niemieckiego, logopeda, nauczycielka dyplomowana z 22-letnim stażem. Członkini Fundacji Hybrydowa Szkoła. Wieloletnia wolontariuszka WOŚP. Organizatorka „Dni dawców szpiku” fundacji DKMS. Współtworzy i realizuje od lat projekty edukacyjne. Prywatnie żona i mama czwórki wspaniałych dzieci. Uwielbia śpiewać, tańczyć i  fotografować. Kocha podróże i kontakt z drugim człowiekiem.

  • kujawsko-pomorskie@mlodeglowy.pl

    Magdalena Zdunkiewicz

    Logopeda pedagog specjalny, nauczycielka dyplomowana, przewodnicząca zespołu specjalistów szkolnych w SP nr 67 w Bydgoszczy. Specjalistka w zespole WWRD w NPPP Wyższej Szkoły Gospodarki „Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka” w Bydgoszczy. Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wspierania Dzieci i Rodzin „Supełkowo”. Realizuje od lat projekty edukacyjne, innowacje oraz pozyskuje granty w szkole.  Zaangażowana w życie społeczności szkolnej i lokalnej.

  • lubuskie@mlodeglowy.pl

    Milena Drąg

    Pedagożka, edukatorka. Entuzjastka edukacji opartej na kształtowaniu kompetencji miękkich i pracy metodą projektu. Autorka fanpage na FB: #Operatywna Nauczycielka, która nie boi się nowych wyzwań, twórcza –  przestrzeń edukacyjna jest jej pasją. Pracuje z dziećmi i młodzieżą od lat, wspólnie odkrywając tajniki edukacji. Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopedka, terapeutka pedagogiczna oraz trenerka NODN Sensor Radanowicz. Była szkolną liderką wielu projektów dotyczących ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, współpracowała z Instytutem Myślenia Pozytywnego podczas udziału w projekcie #Szkoła Myślenia Pozytywnego. Założycielka strony Operatywna Nauczycielka, na której opisuje metody pracy skupiające interdyscyplinarne nauczanie, które sprzyja procesowi uczenia się. Prywatnie zajmuje się malowaniem, tworzeniem grafik oraz… gromadką swoich psów.

  • opolskie@mlodeglowy.pl

    Barbara Chyłka

    Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w pracy z dziećmii młodzieżą. Była dyrektorką w zreformowanej szkole podstawowej. Od 2019 r. jest koordynatorką wolontariatu i fundraiserką w Stowarzyszeniu Hospicjum Opolskie. Trenerka i edukatorka, która prowadzi warsztaty dla uczniów, studentów nauczycieli i osób nie związanych z edukacją. Autorka materiałów dydaktycznych, programów i innowacji pedagogicznych. Absolwentka kilku szkół trenerów i kursów edukacyjnych. Terapeutka zajęciowa i trenerka TUS. Uczestniczka projektów ORE, ERASMUS+ oraz eTwinning. Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP oraz prezeską opolskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego. Zawsze zainspirowana a czasem inspirująca prowadząca. Pasjonatka działań społecznych i edukacji, ciągle mając nadzieję, że to ona zmieni świat.

  • lodzkie@mlodeglowy.pl

    Agnieszka Arkusińska

    Trenerka edukacyjną z ponad 20. letnim stażem, wcześniej nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, doradczyni metodyczna, dyrektorka gimnazjum. Od kilku lat prowadzi własną działalność – Strefa Edukacyjna Agnieszka Arkusińska. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli, dyrektorów, jest także mentorką na kursach internetowych. Jako trenerka pracowała w projektach: „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły” (ORE, UJ), „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół” (ORE), „Przywództwo i zarządzanie w oświacie – opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/placówek” (UJ, ORE) „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych” (ORE). Trenerka w projekcie „Szkolenia i doradztwo dla kadr edukacji włączającej”. Współautorka m.in. publikacji poświęconych kompetencjom proinnowacyjnym i ich rozwijaniu.

  • lubelskie@mlodeglowy.pl

    Katarzyna Nowek

    Ekonomistka, urzędniczka, wyspecjalizowana w rozliczaniu oraz koordynowaniu wielu projektów społecznych, ekonomicznych i edukacyjnych. Angażuje się w wiele zadań jako wolontariuszka, wspiera społeczności jako animator lokalny. Zarządza zespołem – ukończyła MBA w zakresie Zarządzania. Organizuje i rekrutuje uczestników na szkolenia miękkie i twarde. Obecnie w trakcie realizowania uprawnień na audytora wewnetrznego. Prywatnie mieszka w powiecie ryckim, mama 10 latka, lubi spacery, jazdę rowerem wodę i las.

  • podlaskie@mlodeglowy.pl

    Katarzyna Bandura

    Psycholog (specjalność kliniczna i osobowości), arteterapeutka i animatorka kultury, pedagog resocjalizacji i socjoterapii, oligofrenopedagog, nauczycielka mianowana, Trenerka Umiejętności Społecznych, Trenerka Kreatywnego Umysłu, terapeutka VR. W pracy z młodzieżą wykorzystuje również Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach. Promotorka nowoczesnych metod nauczania i terapii z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, ambasadorka Theraply VR. Aktualnie rozwija się pod kątem psychologii sportu.

  • mazowieckie@mlodeglowy.pl

    Katarzyna Barbara Olejnik

    Od 2006 r. udziela się społecznie i angażuje w projekty feministyczne, przeciwdziałające wykluczeniom, wspierające wyrównywanie szans oraz edukacyjne. Przynależy i aktywnie udziela się w wielu fundacjach oraz stowarzyszeniach, Działa również w zarządzie Fundacji „Polska jest Kobietą”. Jako pracownik Bemowskiego Centrum Kultury wspiera oddolne inicjatywy i pomaga rozwijać się lokalnej społeczności. Włączała się w akcje przeciwko ograniczaniu praw kobiet i praw osób LGBTQ+.

  • dolnoslaskie@mlodeglowy.pl

    Katarzyna Salamon-Bobińska

    Socjolożka, socjoterapeutka, studentka psychologii, trenerka edukacyjna, współautorka dwóch rekomendowanych programów profilaktycznych (Program Nauki Zachowania i Projekt Lustro). W ramach własnej działalności prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, dyrektorów i uczniów z zakresu działań wychowawczych, profilaktycznych i psychoedukacyjnych. Pracowała także jako trenerka w wielu projektach, m. in. „ Program wzmacniania efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły”, „Szkoła współpracy” i „Szkoła kompetencji”. Prywatnie mama dwójki dzieci: Oli i Bartka.

  • swietokrzyskie@mlodeglowy.pl

    Oliwia Stępień

    Studentka V roku psychologii UJK w Kielcach o specjalności klinicznej. Wolontariuszka Fundacji Pestka oraz Fundacji Centrum Terapeutycznego MAM w latach 2022–2023 posiadająca wiedzę z zakresu: działalności organizacji pozarządowych, opieki nad dziećmi ze spektrum autyzmu, wspierania osób w kryzysie zdrowia psychicznego i ich rodzin oraz przeprowadzania warsztatów dotyczących profilaktyki zdrowia psychicznego dla osób w każdym wieku. W 2022 roku praktykantka Świętokrzyskiego Centrum Psychiatrii w Morawicy gdzie zdobywała wiedzę odnośnie przeprowadzania testów psychologicznych i wstępnej diagnozy pacjentów. W przyszłości najbardziej chciałaby podjąć się pracy z dziećmi i młodzieżą. Cechuje ją duża otwartość na świat i empatia. Interesuje się psychologią prenatalną, psychologią e-sportu, a także behawiorystyką zwierząt. W wolnych chwilach uwielbia górskie wyprawy, zwiedzanie zamków, gotowanie i szeroko pojmowaną fantastykę.

  • podkarpackie@mlodeglowy.pl

    Katarzyna Król

    Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, nauczyciel zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Doświadczenie zawodowe i naukowe: adiunkt na uczelni, trenerka nauczycieli z zakresu metodyki, dydaktyki, komunikacji, prawa oświatowego; superwizor w projektach edukacyjnych, tutor, autorka publikacji z zakresu, m.in. pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, roli nowoczesnych technologii w edukacji, pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zaburzeń zachowania i cyberprzemocy. Zainteresowania: wykorzystanie lalki teatralnej w procesie dydaktyczno-wychowawczo-terapeutycznych wśród dzieci i uczniów – prowadzenie zajęć i badań nad skutecznością zastosowania lalki; alter ego: Matylda – lalka, z którą dr Katarzyna Król prowadzi zajęcia, warsztaty i szkolenia.

  • wielkopolskie@mlodeglowy.pl

    Aleksandra Kulupa

    Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, plastyki oraz etyki. Absolwentka studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki i zarządzania oświatą. Autorka innowacji pedagogicznych oraz  publikacji naukowych z zakresu onomastyki. Pomysłodawczyni projektów i wydarzeń o charakterze edukacyjno-kulturalnym.  W wolnym czasie prowadzi badania genealogiczne i popularyzuje gwarę poznańską. Społecznie zaangażowana radna miejska.

    Prywatnie żona Marka, mama Wiktorii i Antoniny

zachodniopomorskie@mlodeglowy.pl

Magdalena Bujakowska

Dyrektorka PSP z OI nr 2 w Świdwinie, wprowadzająca  nowoczesne rozwiązania edukacyjne. Autorka innowacji pedagogicznej organizacyjno – metodycznej, jakim jest nauczanie blokowo-projektowe wyzwalające aktywność i kreatywność uczniów. Matematyczka, oligofrenopedagożka, nauczycielka dyplomowana. Lider oświaty i praktyk zarządzania scrum w szkole.

warminsko-mazurskie@mlodeglowy.pl

Dorota Marczak

Nauczycielka dyplomowana z ponaddwudziestoletnim stażem, certyfikowany coach ICF, trenerka w oświacie, nauczyciel-konsultant w Olsztyńskim Centrum Edukacji Nauczycieli. Zdobywa doświadczenie w coachingu edukacyjnym, prowadząc szkolenia dla nauczycieli, webinary dla rodziców oraz warsztaty dla młodzieży, aby wspierać całą „szkolną triadę”. Prelegentka na konferencji „Rok Relacji w Edukacji”, zorganizowanej przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie w kwietniu 2023 r. Stawia na autentyczność, empatyczną komunikację i szukanie rozwiązań, a nie problemów. Jej hasłem przewodnim jest #wspierajnieoceniaj. Prywatnie uwielbia pracę w ogrodzie, spacery z psami i szukanie przodków.

slaskie@mlodeglowy.pl

Agnieszka Pilch

Dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Hażlachu powiat cieszyński, Menedżer Oświaty, Trener, Doradca Zawodowy, Nauczyciel. Mentorka w projekcie Uniwersytetu Dzieci “Dziecko  z pasją”. Studentka IV roku na kierunku psychologia. Ukończone szkolenie I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, szkolenia międzynarodowe z zakresu kreatywności, myślenia krytycznego, uważności, nowoczesnych technologii. Prelegentka podczas ogólnopolskiego Kongresu Kompetencji Cyfrowych „Transformacja cyfrowa polskiej szkoły (…)” Tarnów, panelu  pn. „Szkoła kompetencji 4.0(…)” Forum Ekonomiczne w Karpaczu, konferencji „Wszyscy liczymy się dla edukacji” Wrocławski Park Technologiczny, V Kongresu Liderów Oświaty w Toruniu. Współautorka książki „Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym  w edukacji”. Zainteresowania: psychologia przywództwa, zarządzanie zespołami ludzkimi, motywacja, nowoczesne technologie.

malopolskie@mlodeglowy.pl

Katarzyna Knawa

Wicedyrektorka Szkoły Podstawowej w Radziszowie od 2012 r., nauczycielka języka angielskiego i chemii, trenerka umiejętności społecznych oraz zastępowania agresji nauczycielka dyplomowana. Autorka innowacji pedagogicznych między innymi „Ćwiczę-dobrze się uczę- wspieranie rozwoju psychoruchowego z wykorzystaniem metody Programu Ćwiczeń Integrujących Sally Goddarth Blythe” oraz „RUN-rodzic-uczeń-nauczyciel”. Mentorka w projekcie Dziecko z pasją dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół podstawowych, którzy chcą razem z radą pedagogiczną uczynić swoją szkołę miejscem, w którym dzieci uczą się z pasją Fundacji Uniwersytetu Dzieci. Autorka warsztatów dla dzieci i rodziców prowadzonych na kierunkach Odkrywanie i Inspiracje Uniwersytetu Dzieci. Trenerka w autorskich projektach Akademia Rozwoju, Burza w szklance wody-kompetentny nastolatek, Jak skroić i uszyć kulturę na miarę potrzeb? oraz Trening Skutecznego Rodzica realizowanych w ramach prowadzonego stowarzyszenia Moc Różnych Razem w latach 2019-2020. Mediator specjalizujący się w spawach rodzinnych wpisany na listę mediatorów sądowych Sądu Okręgowego w Krakowie.

pomorskie@mlodeglowy.pl

Marta Czapiewska

Coach, doradca zawodowy, nauczycielka języka niemieckiego, logopeda, nauczycielka dyplomowana z 22-letnim stażem. Członkini Fundacji Hybrydowa Szkoła. Wieloletnia wolontariuszka WOŚP. Organizatorka „Dni dawców szpiku” fundacji DKMS. Współtworzy i realizuje od lat projekty edukacyjne. Prywatnie żona i mama czwórki wspaniałych dzieci. Uwielbia śpiewać, tańczyć i  fotografować. Kocha podróże i kontakt z drugim człowiekiem.

kujawsko-pomorskie@mlodeglowy.pl

Magdalena Zdunkiewicz

Logopeda pedagog specjalny, nauczycielka dyplomowana, przewodnicząca zespołu specjalistów szkolnych w SP nr 67 w Bydgoszczy. Specjalistka w zespole WWRD w NPPP Wyższej Szkoły Gospodarki „Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka” w Bydgoszczy. Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wspierania Dzieci i Rodzin „Supełkowo”. Realizuje od lat projekty edukacyjne, innowacje oraz pozyskuje granty w szkole.  Zaangażowana w życie społeczności szkolnej i lokalnej.

lubuskie@mlodeglowy.pl

Milena Drąg

Pedagożka, edukatorka. Entuzjastka edukacji opartej na kształtowaniu kompetencji miękkich i pracy metodą projektu. Autorka fanpage na FB: #Operatywna Nauczycielka, która nie boi się nowych wyzwań, twórcza –  przestrzeń edukacyjna jest jej pasją. Pracuje z dziećmi i młodzieżą od lat, wspólnie odkrywając tajniki edukacji. Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopedka, terapeutka pedagogiczna oraz trenerka NODN Sensor Radanowicz. Była szkolną liderką wielu projektów dotyczących ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, współpracowała z Instytutem Myślenia Pozytywnego podczas udziału w projekcie #Szkoła Myślenia Pozytywnego. Założycielka strony Operatywna Nauczycielka, na której opisuje metody pracy skupiające interdyscyplinarne nauczanie, które sprzyja procesowi uczenia się. Prywatnie zajmuje się malowaniem, tworzeniem grafik oraz… gromadką swoich psów.

opolskie@mlodeglowy.pl

Barbara Chyłka

Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w pracy z dziećmii młodzieżą. Była dyrektorką w zreformowanej szkole podstawowej. Od 2019 r. jest koordynatorką wolontariatu i fundraiserką w Stowarzyszeniu Hospicjum Opolskie. Trenerka i edukatorka, która prowadzi warsztaty dla uczniów, studentów nauczycieli i osób nie związanych z edukacją. Autorka materiałów dydaktycznych, programów i innowacji pedagogicznych. Absolwentka kilku szkół trenerów i kursów edukacyjnych. Terapeutka zajęciowa i trenerka TUS. Uczestniczka projektów ORE, ERASMUS+ oraz eTwinning. Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP oraz prezeską opolskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego. Zawsze zainspirowana a czasem inspirująca prowadząca. Pasjonatka działań społecznych i edukacji, ciągle mając nadzieję, że to ona zmieni świat.

lodzkie@mlodeglowy.pl

Agnieszka Arkusińska

Trenerka edukacyjną z ponad 20. letnim stażem, wcześniej nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, doradczyni metodyczna, dyrektorka gimnazjum. Od kilku lat prowadzi własną działalność – Strefa Edukacyjna Agnieszka Arkusińska. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli, dyrektorów, jest także mentorką na kursach internetowych. Jako trenerka pracowała w projektach: „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły” (ORE, UJ), „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół” (ORE), „Przywództwo i zarządzanie w oświacie – opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/placówek” (UJ, ORE) „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych” (ORE). Trenerka w projekcie „Szkolenia i doradztwo dla kadr edukacji włączającej”. Współautorka m.in. publikacji poświęconych kompetencjom proinnowacyjnym i ich rozwijaniu.

lubelskie@mlodeglowy.pl

Katarzyna Nowek

Ekonomistka, urzędniczka, wyspecjalizowana w rozliczaniu oraz koordynowaniu wielu projektów społecznych, ekonomicznych i edukacyjnych. Angażuje się w wiele zadań jako wolontariuszka, wspiera społeczności jako animator lokalny. Zarządza zespołem – ukończyła MBA w zakresie Zarządzania. Organizuje i rekrutuje uczestników na szkolenia miękkie i twarde. Obecnie w trakcie realizowania uprawnień na audytora wewnetrznego. Prywatnie mieszka w powiecie ryckim, mama 10 latka, lubi spacery, jazdę rowerem wodę i las.

podlaskie@mlodeglowy.pl

Katarzyna Bandura

Psycholog (specjalność kliniczna i osobowości), arteterapeutka i animatorka kultury, pedagog resocjalizacji i socjoterapii, oligofrenopedagog, nauczycielka mianowana, Trenerka Umiejętności Społecznych, Trenerka Kreatywnego Umysłu, terapeutka VR. W pracy z młodzieżą wykorzystuje również Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach. Promotorka nowoczesnych metod nauczania i terapii z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, ambasadorka Theraply VR. Aktualnie rozwija się pod kątem psychologii sportu.

mazowieckie@mlodeglowy.pl

Katarzyna Barbara Olejnik

Od 2006 r. udziela się społecznie i angażuje w projekty feministyczne, przeciwdziałające wykluczeniom, wspierające wyrównywanie szans oraz edukacyjne. Przynależy i aktywnie udziela się w wielu fundacjach oraz stowarzyszeniach, Działa również w zarządzie Fundacji „Polska jest Kobietą”. Jako pracownik Bemowskiego Centrum Kultury wspiera oddolne inicjatywy i pomaga rozwijać się lokalnej społeczności. Włączała się w akcje przeciwko ograniczaniu praw kobiet i praw osób LGBTQ+.

dolnoslaskie@mlodeglowy.pl

Katarzyna Salamon-Bobińska

Socjolożka, socjoterapeutka, studentka psychologii, trenerka edukacyjna, współautorka dwóch rekomendowanych programów profilaktycznych (Program Nauki Zachowania i Projekt Lustro). W ramach własnej działalności prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, dyrektorów i uczniów z zakresu działań wychowawczych, profilaktycznych i psychoedukacyjnych. Pracowała także jako trenerka w wielu projektach, m. in. „ Program wzmacniania efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły”, „Szkoła współpracy” i „Szkoła kompetencji”. Prywatnie mama dwójki dzieci: Oli i Bartka.

swietokrzyskie@mlodeglowy.pl

Oliwia Stępień

Studentka V roku psychologii UJK w Kielcach o specjalności klinicznej. Wolontariuszka Fundacji Pestka oraz Fundacji Centrum Terapeutycznego MAM w latach 2022–2023 posiadająca wiedzę z zakresu: działalności organizacji pozarządowych, opieki nad dziećmi ze spektrum autyzmu, wspierania osób w kryzysie zdrowia psychicznego i ich rodzin oraz przeprowadzania warsztatów dotyczących profilaktyki zdrowia psychicznego dla osób w każdym wieku. W 2022 roku praktykantka Świętokrzyskiego Centrum Psychiatrii w Morawicy gdzie zdobywała wiedzę odnośnie przeprowadzania testów psychologicznych i wstępnej diagnozy pacjentów. W przyszłości najbardziej chciałaby podjąć się pracy z dziećmi i młodzieżą. Cechuje ją duża otwartość na świat i empatia. Interesuje się psychologią prenatalną, psychologią e-sportu, a także behawiorystyką zwierząt. W wolnych chwilach uwielbia górskie wyprawy, zwiedzanie zamków, gotowanie i szeroko pojmowaną fantastykę.

podkarpackie@mlodeglowy.pl

Katarzyna Król

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, nauczyciel zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Doświadczenie zawodowe i naukowe: adiunkt na uczelni, trenerka nauczycieli z zakresu metodyki, dydaktyki, komunikacji, prawa oświatowego; superwizor w projektach edukacyjnych, tutor, autorka publikacji z zakresu, m.in. pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, roli nowoczesnych technologii w edukacji, pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zaburzeń zachowania i cyberprzemocy. Zainteresowania: wykorzystanie lalki teatralnej w procesie dydaktyczno-wychowawczo-terapeutycznych wśród dzieci i uczniów – prowadzenie zajęć i badań nad skutecznością zastosowania lalki; alter ego: Matylda – lalka, z którą dr Katarzyna Król prowadzi zajęcia, warsztaty i szkolenia.

wielkopolskie@mlodeglowy.pl

Aleksandra Kulupa

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, plastyki oraz etyki. Absolwentka studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki i zarządzania oświatą. Autorka innowacji pedagogicznych oraz  publikacji naukowych z zakresu onomastyki. Pomysłodawczyni projektów i wydarzeń o charakterze edukacyjno-kulturalnym.  W wolnym czasie prowadzi badania genealogiczne i popularyzuje gwarę poznańską. Społecznie zaangażowana radna miejska.

Prywatnie żona Marka, mama Wiktorii i Antoniny

OTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYMOTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYM
OTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYM
Martyna Wojciechowska

Martyna Wojciechowska

W Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską dajemy skrzydła poprzez wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i prawnych…

Działamy razem z 

Są z nami

Wspierają nas

Nie jesteś

Media społecznościowe

@młode_głowy

@Narodzinywegetarianki (bohaterka naszej kampanii!) opowiada o swoim ciele specjalnie dla Was! 🌞 ‼️Pamiętaj, że zawsze możesz zadzwonić na telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, który działa 24/7. ‼️ #mlodeglowy #otwarcieozdrowiupsychicznym #zdrowiepsychiczne

Zobacz
@młode_głowy

Przed Tobą polecenia muzyczne Krysi, Konrada, Justyny, Agnieszki i Kajetana! 🎵 Daj znać co jeszcze powinno się znaleźć na naszej playliście! 🧡 #muzyka #music #playlist #playlistspotify #dlaciebie #foryou #foryoupage #spotify #polecenia #art

Zobacz